Macbeth, sempre

Macbeth, sempre
Claudio Zulian

Tota política és ara “espectacular” . A “Macbeth, Sempre” ens pregunten què és i com és aquest espectacle. El text de Shakespeare clarifica la qüestió: Es pregunta per l´espectacle de la política des de dins de l´espectacular, a escena. Ens hem submergit en alguns aspectes fonamentals de l´espectacle polític: La música, que presideix de forma ritual: mítings, desfilades i discursos; el “Color de la veu”, des de la veu nasal dels televisors i les ràdios el color més comú de la veu política, fins l’eco dels pavellons d’esports en els mítings ( la seducció del sonor és part fonamental de l’ordre polític actual); les formes visuals i dramàtiques dels mitjans de comunicació, des de la publicitat fins als telenotícies. Els mitjans de “Macbeth, sempre” són els de l´espectacle polític modern: amplificacions i transformacions electròniques de la veu, projeccions, rètols i pancartes.

Veus i música per a un espectacle. A partir del text de William Shakespeare.

Idea, direcció i música: Claudio Zulian

Sala Becket 
Del 14 al 16 de novembre 1997

Actors: Eleonora Marino, Andrea de Luca

Espai escènic: Toni Rueda

Disseny gràfic: Agustí Feliu

Vídeo: Jordi Rebollo

Transformació electrònica del so: Joan Josep Ordinas, Claudio Zulian

Concepció informàtica: Joan Josep Ordinas

Producció executiva: Arantxa Gonzales

Comunicació: Montse Herrera

Cinta magnètica realitzada al laboratori del GRAME (Lyon)
i del Conservatori Nacional de Música de Perpinyà.

Una producció ACTEON
Una coproducció de SALA BECKETT
Espectacle subvenciont pel Ministerio de educación y cultura INAEM

SALA DE PREMSA