Java Suite

Java Suite
Agusti Charles

Sinopsi de Java Suite


L’acció de Java Suite se situa a una terrassa amb vistes sobre el Mediterrani, on tenen la seva residència una parella de germans adinerats, la dona madura i l’home madur. Hereus d’un imperi dedicat a la manufactura de mobles de teka i ratan a Surabaya, a l’illa de Java, la curiosa parella es dedica a matar les hores d’avorriment tot cercant víctimes amb qui entretenir-se, preferiblement jovenets cultes i atractius. A l’inici de la peça, la dona madura acaba d’invitar a una de les seves darreres víctimes, un jove estudiant d’antropologia que va conèixer a l’aeroport de Surabaya i al qual ha convidat a passar uns dies amb ella. Mentre la dona li va abocant de manera impenitent les seves opinions sobre la vida, les seves frustracions i sobretot l’aversió que sent per tot el que sigui alta cultura , el noi respon a aquesta allau de paraules amb un silenci pactat. Aquest mutisme és part d’un ritual que en un principi sembla innocent, però que amb la inesperada arribada del germà acaba convertint-se en un joc més violent. De fet, el noi acaba adonant-se que s’ha ficat en un ritual entre germans que no és la primera vegada que succeeix, sinó que forma part d’un estrany i despietat joc de complicitats. La parella s’entreté amb la seva víctima cruelment, de la mateixa manera que juguen amb les vides de la mà d’obra barata de les seves factories al tercer món. Aquest cop, però, els jocs amb el jovenet adoptaran un caràcter més perillós, ja que el germà ha tornat a Europa des de Java amagant la notícia que el seu imperi colonial ha acabat arrasat, després d’una crescuda de les aigües

Música: Agustí Charles
Llibret: Marc Rosich

Estrena Absoluta: Festival Internacional Castell de Peralada 
14 d’agost 2012

Direcció musical: Nacho de Paz
Direcció escènica i escenografia: Rita Cosentino
Disseny d’il·luminació: Peter van Praet
Vestuari: Tiziana Magris
Vídeo: Celeste Carrasco

Intèrprets:
Dona madura: Maria Hinojosa, soprano
Home madur: Xavier Mendoza, baríton
Jove atractiu: Max Grosse, actor

Tres veus femenines: Elisenda Arquimbau, Montse Bertral i Marta García Cadena

Grup Instrumental BCN 216(David Albet, director), Viola de gamba: Peter Krivda , Percussionistes: Ferran Carceller i Ivan Herranz

Direcció tècnica i so: Carlos Gómez
Assistent de direcció / regidor: Arnau Soler
Assistent musical: Joan Magrané
Realització escenografia: José Menchero
Coordinació producció i comunicació: Marta Porter
Assistent de producció: Ferran Dordal

Producció General : Dietrich Grosse

Coproducció ambTheater Basel, Festival Internacional Castell de Peralada i OBNC Barcelona

Cooperació amb: BCN216 i Mondigromax

Idioma: català Durada: aprox. 80 minuts.

Amb l’ajut de: Generalitat de Catalunya, Departament de Cultura / OSIC, Institut Ramon Llull, Ministerio de Educación, Cultura y Deporte, INAEM, Ajuntament de Barcelona, SGAE i Diputació de Barcelona

Patrocini de: TECHNOK Films, Fausto Producciones, ESMUC, Auditori de Barcelona, El Graner, CAZCARRA i APUNTOLAPOSPO.

Agraïments: Acadèmia del Cine Català, Ramon Vidal, Cazacarra, Elisenda Carrasco i Louise Higham

L’OBNC és entitat resident a LA SECA, Barcelona

SALA DE PREMSA