Dido Reloaded / Go, Aeneas, Go!

Dido Reloaded / Go, Aeneas, Go!
Xavier Bonfill, Raquel García Tomás, Octavi Rumbau i Joan Magrané

“Go, Aeneas, Go!” és un projecte premiat pel “Berliner Opernpreis 14 von Neuköllner Oper und GASAG“, premi berlinès a la nova creació operística que dóna suport a creadors emergents perquè puguin produir una òpera a la Neuköllner Oper.

Sis creadors convocats per l’OBNC. Xavier Bonfill, Raquel García-Tomás, Joan Magrané i Octavi Rumbau han creat una ‘òpera líquida de cambra’ a partir del mite clàssic de Dido i Enees. En signa la dramatúrgia Cristina Cordero i la direcció escènica Jordi Pérez Solé. Òpera contemporània per a una Europa en crisi.

Dido reloaded mostra els dilemes de la protagonista femenina, líder d’un país europeu que viu en pròpia pell l’etern conflicte entre el desig i el deure de tot governant. La trobada de Dido i Enees suposa l’encreuament de camins entre dues cultures, i el seu conflicte d’amor sorgeix dels quefers polítics que van més enllà dels seus propis anhels personals. Dido té por de lliurar el seu amor a Enees i que això afecti els seus deures com a dirigent.

Go, Aeneas, Go!, segueix el periple de l’heroi masculí, un funcionari que lluita utòpicament per la idea d’Europa en un ambient poc favorable. L’Enees modern és un funcionari que, en pro d’una Europa unida, emprèn un viatge pels països de la Unió tot lluitant contra l’escepticisme amb què reben les seves idees fins i tot els països que en són aparentment més adeptes.
Els déus mitològics ens queden ben lluny, però… no són els diners, els mercats, les expectatives de creixement o la prima de risc, el que ens fa tan vulnerables com els humans d’aquests relats?

Dido reloaded, es va estrenar de manera independent l’octubre de 2013 a la Reial Acadèmia de Medicina de Barcelona i a la sala Berlanga de Madrid. A partir d’aquesta primera experiència, el mateix equip va voler seguir el camí d’investigació iniciat amb l’escriptura d’una continuació del projecte sota el títol Go,Aeneas, Go!. Aquesta segona part ha estat guardonada amb el primer premi del Berliner Opernpreis 14 organitzat per la Neuköllner Oper i GASAG. Gràcies a aquest guardó es va estrenar també de forma independent el maig de 2014 a la Russisches Haus der Wissenschaft und Kultur de Berlín, després d’una estada creativa de tot l’equip a la ciutat alemanya, i posteriorment ha fet una breu temporada a la mateixa Neuköllner Oper.

En aquesta ocasió, presentarem el díptic junt per primera vegada i n’estrenarem un epíleg nou compost especialment, que tancarà el viatge dels dos protagonistes a l’avern.

Música: Xavier Bonfill, Raquel García Tomás, Octavi Rumbau i Joan Magrané
Llibret Dido Reloaded i Epíleg:  Cristina Cordero

Teatre Lliure / Espai Lliure
26 al 30 de novembre 2014

Llibret Go, Aeneas, Go!: Col·lectiu Spin Off, basat en una idea original de Cristina Cordero
Vídeo creació:  Raquel García Tomás

Direcció musical: Francesc Prat
Direcció escènica: Jordi Pérez Solé (La Mama)
Escenografia: Jordi Pérez Solé (La Mama) / Ulrike Reinhard
Figurinisme: Isabel Velasco / Christina Kämper
Caracterització: Isabel Velasco / Anne-Claire Meyer
Moviment: Anna Romaní / Èlia López
Il·luminació: Sylvia Kuchinow

Intèrprets:
Belinda / Europa: Anna Alàs i Jové, mezzo
Dido: Maria Hinojosa, soprano
Aeneas: Joan Ribalta, tenor

Instrumentistes:
Clarinet: Víctor de la Rosa
Violoncel: Cèlia Torres

Producció executiva: Cristina Cordero
Comunicació: Neus Purtí
Producció: Dietrich Grosse

Idioma: Idioma espectacle multilingüe sobretitulat en català. Duració: aprox. 1:45 minuts.

Una producció de: Òpera de Butxaca i Nova Creació
Coproducció: Teatre Lliure i  Neuköllner Oper

Amb l’ajut de: Generalitat de Catalunya, Departament de Cultura / OSIC, Ajuntament de Barcelona

Agraïments: Berliner Opernpreis 14 – GASAG, Fundación SGAE, Consolat General d’Alemanya, Institut del Teatre (Servei de graduats), Louise Higham, Helena Moliné.

SALA DE PREMSA