Presentations

Papers presented at the Opera and Libretto International Symposium 2011

Willem Bruls

(Països Baixos)

In the margins of the Opera (anglès)

Descarregar

Benet Casablancas

(Catalunya)

Música y palabra. Génesis del misterio (castellà)

Descarregar

Agustí Charles

(Catalunya)

Vocalización, lengua e identidad (castellà)

Descarregar

Toni Comas

(Catalunya)

Pentagrama Santos Ópera – pentagrama e imagen (castellà)

Descarregar

Georges Delnon

(Suïssa)

Selection criteria for commissioning and follow-up (anglès)

Descarregar

Karin Dietrich

(Alemanya)

Bürgeroper – A Citizens’ Opera (anglès)

Descarregar

Carmen Durán

(Galícia)

La musa y su rol de inspiradora en la ópera contemporánea (castellà)

Descarregar

Rafael Duran

(Illes Balears)

El papel de director escénico en la escritura y dramaturgia de una ópera (castellà)

Descarregar

Albert García Demestres

(Catalunya)

Amo la ópera (castellà)

Descarregar

Prof. Dr. Albert Gier

(Alemanya)

Narrativity in contemporary opera: a case study (anglès)

Descarregar

Tina Hartmann

(Alemanya)

3 x 3 = ∞ Pronouncing the unspeakable – an approach to documentary opera (anglès)

Descarregar

Georg Heckel

(Alemanya)

Production process (anglès)

Descarregar

Händl Klaus

(Àustria)

“Bluthaus”, “Buch Asche” and “Wüstenbuch”, and the formal differences in the writing of libretti (anglès)

Descarregar

Enric Palomar

(Catalunya)

Relaciones compositor-libretista (castellà)

Descarregar

Hèctor Parra

(Catalunya/França)

Hypermusic Prologue. A projective opera in seven planes (anglès)

José María Sánchez-Verdú

(Berlín/Espanya)

La ópera postdramática (castellà)

Descarregar

Rebecca Simpson

(Catalunya/Gran Bretanya)

Making things, making opera (anglès)

Descarregar

Oscar Strasnoy

(Argentina)

Dificultades del género operístico en una época hiperrealista (castellà)

Descarregar

Alejandro Tantanian

(Argentina)

Escribir ópera en la Argentina (castellà)

Descarregar

Helga Utz

(Àustria)

Children’s Opera (anglès)

Descarregar

Pieter Verstraete

(Bèlgica/Regne Unit/Turquia)

Post-migrant Community Opera (anglès)

Descarregar

Willem Bruls

(Netherlands)

In the margins of the Opera (english)

Download

Benet Casablancas

(Catalonia)

Música y palabra. Génesis del misterio (spanish)

Download

Agustí Charles

(Catalonia)

Vocalización, lengua e identidad (spanish)

Download

Toni Comas

(Catalonia)

Pentagrama Santos Ópera – pentagrama e imagen (spanish)

Download

Georges Delnon

(Switzerland)

Selection criteria for commissioning and follow-up (english)

Download

Karin Dietrich

(Germany)

Bürgeroper – A Citizens’ Opera (english)

Download

Carmen Durán

(Galícia)

La musa y su rol de inspiradora en la ópera contemporánea (english)

Download

Rafael Duran

(Balearic Islands)

El papel de director escénico en la escritura y dramaturgia de una ópera (spanish)

Download

Albert García Demestres

(Catalonia)

Amo la ópera (spanish)

Download

Prof. Dr. Albert Gier

(Germany)

Narrativity in contemporary opera: a case study (english)

Download

Tina Hartmann

(Germany)

3 x 3 = ∞ Pronouncing the unspeakable – an approach to documentary opera (english)

Download

Georg Heckel

(Germany)

Production process (english)

Download

Händl Klaus

(Austria)

“Bluthaus”, “Buch Asche” and “Wüstenbuch”, and the formal differences in the writing of libretti (english)

Download

Enric Palomar

(Catalonia)

Relaciones compositor-libretista (spanish)

Download

Hèctor Parra

(Catalonia/France)

Hypermusic Prologue. A projective opera in seven planes (english)

José María Sánchez-Verdú

(Berlin/Spain)

La ópera postdramática (spanish)

Rebecca Simpson

(Catalonia/Great Britain)

Making things, making opera (english)

Download

Oscar Strasnoy

(Argentina)

Dificultades del género operístico en una época hiperrealista (spanish)

Download

Alejandro Tantanian

(Argentina)

Escribir ópera en la Argentina (spanish)

Download

Helga Utz

(Austria)

Children’s Opera (english)

Download

Pieter Verstraete

(Belgium/UK/Turkey)

Post-migrant Community Opera (english)

Download