Òpera

Oficina per a una vida postidèntica

Una especulació sobre la llibertat

Raquel García‐Tomás, Matthias Rebstock, Marc Rosich, Tilman Rammstedt, Ludwig van Beethoven

Un equip internacional d’actors, cantants, músics i creadors, alemanys, espanyols i catalans, protagonitzen una experiència innovadora de teatre musical transnacional. L’escenari, una oficina de naturalesa ambigua, es converteix en centre de debat sobre els límits de la identitat i la llibertat dins un món global.

Oficina per a una vida postidèntica s’ha creat a cavall entre Barcelona i Berlin unint les forces d’Òpera de Butxaca i Nova Creació i la Neuköllner Oper Berlin. A partir del debat sobre els límits de la llibertat en el món contemporani, l’equip artístic ha imaginat una peça de teatre musical experimental ubicada en una oficina dins d’una corporació transnacional amb misterioses regles de funcionament. Els integrants d’aquesta oficina, set treballadors free-lance en un espai de coworking formalment organitzat des de dalt, s’esforcen a tirar endavant els seus projectes personals de recerca enmig d’un ambient de treball marcat per les crisis d’identitat d’un món que és cada cop més virtual i globalitzat. La peça adopta així la forma d’una vetllada que és musical i alhora poètica, humorística i alhora filosòfica, que compta amb la direcció de Matthias Rebstock, especialitzat en muntatges musicals de segell post-dramàtic. Firmen els textos el dramaturg alemany Tilman Rammstedt i el català Marc Rosich, i la música i el videoart corren a càrrec de la també catalana resident a Londres Raquel García-Tomás. Amb aquests materials de base, la companyia es pregunta on queda el jo avui dins el remolí a què ens empeny la vida contemporània. I en mig del remolí, sorgeix la música de Beethoven que, com un eco, i sota el prisma deformador de les composicions de García-Tomàs, ens recorda un humanisme utòpic que ja no té gaire cabuda en el món d’avui.